Tidak perlu terpusu-pusu, amalkan kawalan kendiri

Suasana ibu kota Malaysia mengamit sesuatu yang inda bila melihat ramai yang bepusu-pusu kesana sini untuk mecari sesuap rezeki. Dimana sahaja corong-corong laluan yang ada penuh sahaja orang ramai yang berjalan kaki termasuk yang berkenderaan pun menjadi sesak di jalan raya. Setiap waktu pagi dan petang semua jalan atau lorong jalan kaki padat dengan orang ramai.  

Tidak kurang dengan pengankutan awam MRT, LRT dan Bus penuh, sesak dalam 4jam setiap hari yang pagin nya dan petang. Di dalam Perintah Kawalan Pegerakan Pemulihan (PKPP) yang akan berakhir 31 disember 2020 sebagai rakyat kenalah jaga diri kawal pegerakan anda kemana sahaja. Penyaki Covid-19 belum berakhir kena ingat kita lah ubat dan penawar. Amalkan pegerakan social jauh dari bersentuhan dengan yang lain. Apabila di lihat dalam pengankutan awam mereka tidak kisah untuk melakukan penjarkan social tiada kesedaran sivik apa yang selalu disaran oleh Kementerian Kesihatan (KKM).

Yang berkereta haruslah menjaga pemanduan mereka tidak perlu terpusu-pusu untuk kemana sahaja masa tidak boleh membeli kita dan kita bukan yang beli masa kita yang menguruskan masa. Gerak awal untuk sampai awal bukan gerak lambat untuk cepat menempah maut. Pandulah dengan cermat masa kita masih ada tidak kemana kalau kita cepat-cepat. Di ingati pada semua orang yang mengunakan pengankutan awam atau pun memandu sendiri “BIAR SELAMAT SAMPAI JANGAN CEPAT SAMPAI