Coretan
Gambar

SIAPA SAYA

SIAPA SAYA

Bermula dari pertengahan 2004 revolusi zulfaqar sidek. Jun 2004 titik bermula kerjaya dalam bidang yang diminati di sebuah kawasan yang terpencir iaitu kolej komuniti segamat dalam bidang Multimedia Kreatif (animasi). Ala… apalah sangat itu masih tidak menarik ada lagi menarik jom saya cerita pengalaman demi pengalamat bersama rakan di KKSG banyak ilmu saya belajar tetang seni. Seni ini banyak cabang yang boleh kita pelajari. saya mula mengenali grafik dari awal mula prektikal di sebuah syarikat swasta (PGI Cipta Sdn. Bhd.). Tapi ilmu seni bukan sekadar pereka grafik yang perlu di nyatakan atau di luahkan.

Saya teruskan kerja dengan bersama rakan kerja Persona Galery di Angsana mempelajari bidang percetakan dan di terusakan bersama boss UO saya mr. uoi, Wini, Hawa dan tidak lupa pembantu saya Mr. Munir yang terbaik bekerjasma. Demi untuk menimba ilmu saya teruskan lagi di politeknik JB bidang Grafik yang di minati. Satu tahun setengah banyak ilmu dan bersama rakan yang lebih kreatif dan baik berkongsi ilmu terutama Wawa, Wan, Nurul, Azam, Syed Alwi (wah hebat dia sekarang dekat Lascopaq) dan rakan rumah sewa saya Zan dengan Ooi. Pensyarah yang ada pun banyak bagi semangat dan ilmu.

Perjalanan paling besar adalah alam pekerjaan yang paling mencabar. Rakan di UMall banyak bagi ilmu dalam pekerjaan. En. Nazlin adalah bos dan rakan yang banyak bagi ilmu sewatu di BCB Berhad. Bidang saya ini bukan sekadar grafik boleh di ceburi banyak benda boleh di lakukan. Ahirnya dapat laku kan bersama. Tidak lupa pada Bos Rashid, Yana, Sharizal (Chargeman UMall) dan rakan-rakan lain

Bertukae-tukar tempat kerja tidak salah kerana ilmu itu lebih banyak. Percetakan dan seni tidak boleh di pisahkan. Art Usaha Dagang lah mengajar bidang cetak. Bos En. Ramlee, En. Samsul dan En. Yazid lah bos yang prihatin dan banyak sumbang ilmu percetakan tidak dilupakan Kak Zila, Kak Siti, Kak Bad, Fikri, Fairuz, Izhar, Kak Nani, Merool, Arwah Boy dan Rizal.

Bila libatkan diri dalam politik tidak boleh kita nafikan ia satu lagi ilmu yang boleh bantu kita berjaya juga. Saya pernah bersama Team Wacana dan Jabatan Penerangan Bersatu Malaysia di bawah pengendalinya Datu Wan Saiful Wan Jan dan Datuk Hishamuddin Abd Karim boss yang bagus dalam dunia politik tidak dilupa rakan wacana dan penerangan iaitu En. Fendi, Fairuz, Zaki, Taufiq, En, Amir, Zaki 2, Saifullah, bro Supian, Kak Ani dan lain lagi dalam Bersatu. Disini ilmu Media masa dan dunia politik banyak saya belajar untuk di kongsi.

Titi perjalanan dunia kreatif masih lagi panjang untuk di gapai impian. Terima kasih kepada sahabat dari mula nya dan minat bidang ini sejak dari alam sekolah lagi terutama sahabat Kolej Komuniti Segamat, Politeknik JB, rakan sekerja praktikal dan rakan politik (Bersatu & PN).

Terima Kasih!

Kerana subscribe untuk infomasi